Każdy z nas miał w dzieciństwie ten jeden samochód, który wisiał na plakacie nad łóżkiem. Niezależnie od tego, czy był to sportowy potwór z filmu, czy eleganckie coupe z teledysku, te auta budziły emocje i wyobraźnię. Dziś wiele z nich można kupić za zaskakująco rozsądne pieniądze. Oto kilka kultowych modeli, które w 2025 roku stały się osiągalne nie tylko dla milionerów.
Kiedyś synonim prestiżu i marzenie każdego młodego kierowcy, dziś dostępne już od kilkunastu tysięcy złotych. BMW E46 to idealne połączenie klasycznej sylwetki i przyjemności z jazdy. Zwłaszcza wersje 330i lub 330Ci z rzędową „szóstką” dają ogromną frajdę za rozsądne pieniądze. Trzeba jednak uważać na egzemplarze po tuningu i zardzewiałe nadkola – dobre sztuki to już potencjalne youngtimery.
Miata to jeden z tych samochodów, które udowadniają, że nie trzeba mieć 400 koni, by się uśmiechać za kierownicą. Druga generacja (NB) z przełomu wieków kusi prostotą, niską masą i napędem na tył. Za dobrze utrzymaną Mazdę MX-5 zapłacisz dziś około 25–35 tys. zł, a wrażenia z jazdy – bezcenne. Dla wielu to właśnie ona jest spełnieniem młodzieńczych marzeń o sportowym roadsterze.
Jeszcze dekadę temu Mustang był symbolem luksusu i egzotyki. Dziś dzięki importowi z USA można mieć piękne V6 z lat 2005–2010 za ok. 40–60 tys. zł. Dźwięk silnika, długa maska i klasyczna sylwetka – to czysta motoryzacyjna poezja. Jasne, nie jest to wersja GT, ale na ulicy i tak przyciąga spojrzenia jak supercar.
Golf IV GTI był obiektem westchnień młodych kierowców z początku wieku. Nie tak brutalny jak GTI z dzisiejszych czasów, ale oferuje dobry balans między komfortem a osiągami. Za zadbany egzemplarz zapłacisz 15–20 tys. zł, a klasyczny design i prostota konstrukcji czynią go świetnym autem na co dzień. Dodatkowy plus? Ogromna dostępność części i tania eksploatacja.
Ten samochód to małe dzieło sztuki Pininfariny. W czasach, gdy królowały kanciaste linie, 406 Coupé zachwycał elegancją i proporcjami. Dziś to zapomniany klejnot – można go kupić już za 10–15 tys. zł, a przyciąga wzrok bardziej niż niejedno nowe auto. Wersja 3.0 V6 to prawdziwy klasyk w budżetowym wydaniu.
Nie da się ukryć – dla fanów gier takich jak Colin McRae Rally to był samochód z marzeń. Dziś pierwsze generacje WRX można kupić za około 40–50 tys. zł. Nie jest to tania zabawa – utrzymanie i paliwo kosztują – ale emocje? Bezcenne. Ten dźwięk, ten napęd 4x4 i ten „look” to czysta nostalgia na czterech kołach.
Kupując „samochód marzeń dzieciństwa”, pamiętaj, że wiele z tych modeli ma już ponad 20 lat. Zadbane egzemplarze trzymają cenę, ale tanie sztuki często wymagają inwestycji w zawieszenie, blacharkę i serwis. Dlatego przed zakupem zrób dokładny przegląd techniczny, a najlepiej zabierz auto do specjalisty od danej marki.
Nie trzeba być milionerem, by spełnić motoryzacyjne marzenie z dzieciństwa. Wiele kultowych modeli z lat 90. i 2000. kosztuje dziś mniej niż nowy skuter elektryczny, a daje prawdziwą radość z jazdy i sentymentalny powrót do młodości.
Bo choć czasy się zmieniają, jedno pozostaje niezmienne – emocje za kierownicą tych samochodów są ponadczasowe.
111COFFEE.PL
Nasz sklep internetowy z kawą to przede wszystkim wysoka jakość i świeżość oferowanych kaw ziarnistych oraz szybka dostawa!
© 2025 111COFFEE.PL